Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini

'Akademik Je Tak Cukup' - Suhaimi Saad Ajar Anak Lipat Kain Baju Sendiri

22-4-2021 01:43 PM| Komen: 304

Sebelum ini, nama Suhaimi Saad sering menjadi sebutan kerana pendiriannya dirasakan tidak sesuai seperti enggan menghantar anaknya ke sekolah.

Terbaru, Suhaimi memberitahu dia memilih untuk mengajar anaknya melipat kain baju mereka sendiri.


Kredit foto: IG SS

“Akademik sahaja tidak cukup untuk menjadikan anak-anak kita manusia yang berguna dan berjaya.

“Dunia hari ini dipenuhi oleh ramai orang yang terpelajar dan berkelulusan, tapi kekurangan orang yang beradab dan berkemahiran.

“Puncanya tidak lain tidak bukan kerana kurang iman dan amal yang benar di sisi Tuhan,” katanya.


Kredit foto: IG SS

Pendirian Suhaimi itu turut mendapat persetujuan daripada pengikut laman sosialnya.

Malah, ada yang menginspirasikan cara Suhaimi mendidik anak mereka sebagai langkah yang terbaik. 


Sumber: Suara Merdeka

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
0
0
Komen: 304
Komen

Previous : Tak Putus Doa, Datuk Dira Abu Zahar Beri Penjelasan Soal Kehamilan

Next       : Zahirah Macwilson Dipuji Tak Tinggal Anak Walaupun Keluar Bekerja

Komen Terbaru

Quote epal21 2-5-2021 06:53 AM
asfaz replied at 30-4-2021 01:57 PM
Koyakkk..tak boleh terima kenyataan ler tu. diri tu budusss melantun-lantun.  Sakit hati la tu,ai  ...

Tapi mengharapkan org bumi bulat ni juga yg beli elbum cd timbang kilo dia tu. Jiran bumi bulat dia juga yg bagi dia kain pelikat, buah rambutan mangga etc. Kalau tak kongsi berkain batik yenna lah dia sampai ke tua.

Lain-lain Komen

Quote skymania 22-4-2021 01:52 PM
sesungguhnya aku berpuasa arini...
Quote akuMNdia 22-4-2021 01:54 PM
skymania replied at 22-4-2021 01:52 PM
sesungguhnya aku berpuasa arini...

carut & maki dalam ati jer sekai.



Quote kopiah 22-4-2021 01:54 PM
huhuhu...aku yg berperlajaran ni arwah mak ajar aku macam nak lipat baju...
Quote Supersirap 22-4-2021 01:55 PM
Kalau SS ni jadi guru, cuba fikirkan
Quote missinpiece 22-4-2021 01:55 PM
Hok aloh



Quote msel 22-4-2021 01:55 PM
Betul la tu akademik sahaja tak cukup. Tapi kau sediakan tak untuk anak2 kau? Ke dah hantar anak2 ke sekolah dah.

Siapa la yang terinspirasi tu? Hurmm
Quote gideoncross 22-4-2021 02:01 PM
Mndonia lh ko Sohai. Hakpui.
Quote AshkieLa 22-4-2021 02:03 PM
ape ko ingat anak2 kami haters ko ni tak tau lipat kain?
kerja kerja rumah lebih daripada tu diorg dah tau buat sendiri walaupun kami hantar sekolah...

lain kali jangan dok dalam gua.
bawa2 bercampur gi masjid/surau.. then pergi kerja bergaul dengan orang.
baru luas pengetahuan tu bukan takat dalam rumah ko dan tenet...
Quote Moyangkucing 22-4-2021 02:05 PM
Anak dia akademik pun xde...
Quote msdummy.2018 22-4-2021 02:05 PM
Giler wartawan ni..lupat baju pun jadi gosip? Eh melody cr tak berita mcm ni?
Quote ophillea 22-4-2021 02:05 PM
Hari nie tak cukup tenaga nk memaki.. hmm
Quote hanihan16 22-4-2021 02:05 PM
belum tengok post dia lagi aku dah tau ayat first dia mesti "ss ajar anak-anak...(isi tempat kosong ikut silibus dia)"

betul dah memang itu pun baris pertama dia.
Quote SepupuBen10 22-4-2021 02:09 PM
Anak aku semuanya duduk asrama penuh dan mrsm dan masuk uni overseas dan local...despite maknya yg keje dari kul 7am sampai 7pm dan selalu outstation dan hujung minggu pun keje

Semua pun khatam mengaji, boleh jadi imam terawih, lipat kain apatah lagi.

Apa ko nak jawab ss?
Quote budakmanentah 22-4-2021 02:12 PM
habis ko ingat budak2 lain yg pegi sekolah tu xreti lipat baju ke?

gile!
Quote missHaidiD 22-4-2021 02:14 PM
Knp tak masuk benang lama je. Semak aku tgk muka dia ni la.
Quote missHaidiD 22-4-2021 02:15 PM
Suka la tu ada benang baru utk dia. Mesti tersipu2 suka smbil gosok kepala
Quote mistified 22-4-2021 02:17 PM
Dalam seminggu mesti ada tred pasal dia ni.
Quote namieamuro 22-4-2021 02:20 PM
lipat kain pun jadi bahan anak die mengaji bertahun2 dan hampir saban hari tapi katenye tak penting utk khatam? anak org lain kecik lg dh khatam quran. yg si bongsu tu baru terkial die nk ajar iqra. si bongsu tu bole hafal lagu perawan atau janda? kejadahnye lagu mcm tu budak kecik yg nyanyi?

parents homeschool kan anak kt Malaysia ni ramai kot. elok je anak2 balancekan ilmu agama dan dunia.
Quote animcute 22-4-2021 02:24 PM
memang betul akademik saja tak cukup..paling rugi sebab anak mu akademik pun tiada bukan setakat tak cukup...sian

Lihat semua komen(304)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
To Top