Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon

"Bukan Main Bersolek, Keluar Rumah Waktu Edah!"- Mawar Karim Kena Hentam

16-7-2019 06:25 PM|Oleh: Saiful| Komen: 141

Foto: IG
Baru sahaja bercerai minggu lepas dengan Fizo Omar, Mawar Karim dah muat naik gambar dia keluar berjalan-jalan ke pusat beli-belah.

Apa lagi memang kena kecam dengan netizen, lebih-lebih lagi bila tengok dia bersolek cantik dalam waktu edah.


Ramai tak puas hati! Kata mereka, Mawar sepatutnya tak boleh keluar rumah selama tiga bulan dan tak dibenarkan berhias dengan solekan di depan khalayak ramai.

Tapi ada juga yang sesetengah membela tindakan Mawar dengan mengatakan edah penceraian dengan edah mati adalah berbeza.



Tambah lagi, edah bercerai ada kelonggaran untuk wanita yang perlu keluar mencari rezeki dan urusan lain.

Apa pun kena rujuk pakar dan ahli agama yang lebih arif tentang hukum hakam Islam.

Tak perlu melalak dan menghentam orang lain di media sosial jika tak tahu. -CARI


Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
2
Terkejut
2
Sedih
2
Lawak
2
Bosan
2
Komen: 141
Komen

Previous : "They Will Love It!" - Fathia Latiff Nak Gegar Industri Hiburan Dengan Lagu Baru

Next       : Eizlan Yusof Tutut Pihak Polis Mohon Maaf Sebelum 31 Julai

Komen Terbaru

Quote evahmarketing 22-7-2019 09:18 PM
College Essay Help Online
A major commented factor of our essay help services is the ability of our writers to provide best custom assignment writing that matches the academic requirements of students.
https://superiorwriters247.com/

Lain-lain Komen

Quote beta_carotene 16-7-2019 06:30 PM
Biasanya sesama pompuan melayu islam berhijab kepam je yg sibuk kepoci dengan kehidupan rumah tangga cerai berai orang sebegini.. konfirm 100% hijabis melayu kepam
Quote melnanzz 16-7-2019 06:38 PM
Iddah cerai dan iddah kematian suami tak sama. Kalau kematian suami, kena iddah dan ihdad (berkabung). Kalau cerai hidup, tak perlu berkabung.
Quote Xim 16-7-2019 06:40 PM
Dengki la tu . Diri sendiri time edah ke x edah muke tetap hauk kan . Dah la hauk . Laki plak lari , kena cerai , pastu dok je la rumah x wat pape . Sian bawangers itu
Quote Nenolen 16-7-2019 06:40 PM
kepochi betul ler netizen nie
Quote krustykrab 16-7-2019 06:42 PM
Bongoks....depa ni cerai hidup bukan cerai mati...btw zaman skg ni pompuan semua ada kerjaya, kalo 3 bln x kuar rmh korg nk tanggung ke mkn minum dia selama3 bln..
Quote Sachacha 16-7-2019 06:45 PM
Ngeks sangat
Dah takde apa nak dikecam kan kot acik bawang kepam tu
Quote umbut 16-7-2019 06:49 PM
Jadah nya nak berkurung kat umah oooooiiii.. gilos ke.. apa3 je acik2 kepam ni ooooiiii
Quote kakanne 16-7-2019 06:56 PM
3 bulan dok rumah nak mkn apa weyyy.. life goes on. businesswoman kot. kenalah kerja bukan saja utk diri sendiri, utk pekerja2 fareeda jugak.
Quote Rainrein 16-7-2019 06:57 PM
Ilmu x cukup tapi sibuk nak sekolahkan orang. Last last malu sendiri.



Quote miracle_forever 16-7-2019 06:59 PM
krustykrab replied at 16-7-2019 06:42 PM
Bongoks....depa ni cerai hidup bukan cerai mati...btw zaman skg ni pompuan semua ada kerjaya, kalo 3 ...

NTAhnya! lagi2 mak2 yg terkahwen dgn biawak hidup. Masa masih suami isteri pun bini yg tanggung, xkan dlm edah lps bercerai si biawak ni tetiba ada rasa tanggungjawab nk bagi nafkah pulak (wpun hakikatnya mmg dia kena bagi nafkah!)
Quote weezerfan 16-7-2019 07:00 PM
Eyh bodoh. Kau hengat dia mati laki ke? Sukati dia lah nk keluar ke x. Sapa nk bg dia makan? Ex laki lintah dia me?
Quote tuberoses 16-7-2019 07:02 PM
cerai idup x sama dgn mati ...takde masalah nak keluar rumah
Quote QueenCaramel 16-7-2019 07:03 PM
Boleh kluar utk bkrja..disunatkan tidak berhias sepanjang tempoh iddah..kejap je pun 3 kali suci dr haid kan..sbr la sket..Islam bagi cantik dah..ade sebab larangn n such..boleh rujuk kt portal slam.gov.my tu..
Quote zidane2011 16-7-2019 07:03 PM
Menyampah betul makcik pokcik bawang ala2 kompom syurga nih. Benda gitu pun nak jadi isu. The real case of "sibuk jaga kain org".
Quote Armand2018 16-7-2019 07:05 PM
Biarlah dia nak happy release tension. Tulah apa apa jadi , yang nampak buruknya perempuan.
Quote akies 16-7-2019 07:28 PM
Dia kn mmg bermekap tebal kalau keluar ke mana2. Bior je la
Sibuk je
Quote Fettybombom 16-7-2019 07:45 PM
Bodonye sape yg bg pantang larang cmni
Quote Madel 16-7-2019 07:48 PM
Kepochi punya netizen bawang.
Bella Astilah lagi celaka dlm edah menari terkinja2..semua pakat2 comel la, dia kluar berkerja la.
Bahenol
Quote fahdramli 16-7-2019 08:02 PM
Tak cerdik la yg kata tak boleh mekap dalam edah bercerai hidup tu. Edah mati memang tak boleh berhias atau keluar meninggal kan rumah kecuali ada sebab2 teetentu. Mawar ni dah sah2 bercerai hidup, lantak dia la nak mekap sekati sekali pung,,, ummah meleis lah, nak hentam orang rapi tao reti, buka peluamg org hentam diri sendiri pulak.

Lihat semua komen(141)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.129758s Gzip On
To Top