Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
6609
View
120
Reply

[Tempatan] Tempoh dua minggu lockdown akan datang kritikal utk kurangkan kes ke 4,000 – Dr Noor Hisham

[Copy link]

Author: R2D2       Show all posts   Read mode

Author
Post time 13-6-2021 12:04 AM | Show all posts |Read mode
Tempoh dua minggu lockdown akan datang kritikal – Dr Noor Hisham
By
Bernama -
12 June 2021


KUALA LUMPUR – Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah menegaskan, tempoh dua minggu pelaksanaan ‘lockdown’ akan datang merupakan tempoh yang kritikal untuk negara mengurangkan bilangan kes kepada 4,000.

Beliau berkata, dalam tempoh berkenaan, kerjasama semua pihak amat diperlukan untuk membantu melandaikan lekuk Covid-19, yang masih mencatatkan bilangan kes harian yang tinggi.

Namun, pada masa sama beliau turut kesal dengan tindakan sesetengah pihak yang masih melakukan pergerakan yang tidak perlu, termasuk perhimpunan seperti parti keramaian dan majlis.
“Ini adalah sesuatu yang tidak bertanggungjawab,” katanya.

Negara merekodkan sejumlah 5,793 kes baharu harian COVID-19 hari ini berbanding 6,849 kes semalam, manakala jumlah kes sembuh COVID-19 dalam tempoh 24 jam juga sekali lagi mencatatkan angka tertinggi sejak pandemik itu melanda Malaysia, dengan 8,334 kes berbanding 7,749 semalam.

Kerajaan pada 28 Mei lepas memutuskan, untuk melaksanakan sekatan pergerakan penuh sektor sosial dan ekonomi fasa pertama di seluruh negara bagi tempoh 14 hari bermula 1 hingga 14 Jun.- MalaysiaGazette

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2021 12:16 AM | Show all posts
TT , R naught hari ni KKM ade nampak dalam FB depa tak ?
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2021 12:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Hmmmm, netizen cam x kritikal pon. X dpt sambutan ke cane ni.
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2021 12:20 AM From the mobile phone | Show all posts
Hmmmm penat asyek PKP tapi kes tak turun2.
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2021 12:20 AM From the mobile phone | Show all posts
Ade nampak kat fb yg Hospital Sultanah Aminah berkawad besi..
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2021 12:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Normabaru at 13-6-2021 01:48 AM

Klaka kan.. Masa 1k cases xmo lockdown.. Tp dah 10k baru nk lockdown.. Pastu nk kasi turun takat bwh 4k ke cmne.. Terus announce lockdown hbs raya haji xblh ke. Hahaha.. Kkm ni so punny
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2021 12:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Malas nak layan.
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2021 12:57 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by glump at 13-6-2021 08:34 PM

Sedih betul..kena kurung sebulan utk turun kes positif  ke 4000 je,memang Tak boleh bawah 100 ke. Ayoo..tulah pasal ,kenapa tutup separuh2
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2021 01:03 AM From the mobile phone | Show all posts
Mco 2 x turun habis dah bukak sector, mco 3 patut lockdown terus lah, lockdown seminggu sblm raya, ramai merentas daerah roadblock xde balik raya, ini raya bawak virus 1 kampung 1 family 1 tempat kerja positive
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2021 01:07 AM From the mobile phone | Show all posts
Itu ler sape suruh lax sgt sblm ni. Rakyat pun ramai lupa diri, bersesak sana sini. Skrg merasa ler.
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2021 01:09 AM From the mobile phone | Show all posts
Dah berapa kali kritikalnya dah doktor hisyam

kejap penting kejap landai kejap total

tu la bahana bila bagi orang kaki menala bontot sesama lelaki pegang jawatan penting

binasa negara

na'uzubillah
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2021 01:14 AM | Show all posts
Normabaru replied at 13-6-2021 12:43 AM
Klaka kan.. Masa 1k cases xmo lockdown.. Tp dah 10k baru nk lockdown.. Pastu nk kasi turun takat bwh ...

I faham dia target turun kes bawah 4000 dalam masa dua minggu. Bukan 4K tu target untuk batal lockdown. So kalau ikut perkiraan turun 1K/week perlu la kekal terkurung lagi 6 minggu gitu baru kes jadi 0.
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2021 01:17 AM From the mobile phone | Show all posts
dizekni replied at 13-6-2021 01:09 AM
Dah berapa kali kritikalnya dah doktor hisyam

kejap penting kejap landai kejap total

Menteri kanan Sop - UMNO
Menteri kovid air suam - UMNO
Menteri vaksin harga rahsia - UMNO

Dimana ada UMNO disitu ada kerosakan
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2021 01:19 AM From the mobile phone | Show all posts
pyropura replied at 13-6-2021 01:17 AM
Menteri kanan Sop - UMNO
Menteri kovid air suam - UMNO
Menteri vaksin harga rahsia - UMNO

Kebodohan pengutip sampah memang dah dijangka

kerja kutip sampah pun ko tak boleh buat suka hati

ada satu kepala ketua
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2021 01:25 AM From the mobile phone | Show all posts
dizekni replied at 13-6-2021 01:19 AM
Kebodohan pengutip sampah memang dah dijangka

kerja kutip sampah pun ko tak boleh buat suka hat ...

Dah jadi pengutip sampah pulok aku. So dah bukan koliang lagi ka Jek?
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2021 01:27 AM | Show all posts
Normabaru replied at 13-6-2021 12:43 AM
Klaka kan.. Masa 1k cases xmo lockdown.. Tp dah 10k baru nk lockdown.. Pastu nk kasi turun takat bwh ...

kalo dia lockdown time tu, abah sure kena kecam sampai nuar pun boleh naik jadi PM n azmin jd timbalan.
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2021 01:28 AM From the mobile phone | Show all posts
pyropura replied at 13-6-2021 01:25 AM
Dah jadi pengutip sampah pulok aku. So dah bukan koliang lagi ka Jek?

Keling imigran kat malaysia lepas tu imigran pulak kat US ada campur cina kuat spin gila babi kaki mengular bos suruh angkat sampah dia jadi rba dap
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2021 01:30 AM From the mobile phone | Show all posts
dizekni replied at 13-6-2021 01:28 AM
Keling imigran kat malaysia lepas tu imigran pulak kat US ada campur cina kuat spin gila babi kaki ...

Menteri kanan Sop - UMNO
Menteri kovid air suam - UMNO
Menteri vaksin harga rahsia - UMNO

Dimana ada UMNO disitu ada kerosakan
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2021 01:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Apabila amanah diserah kepada yang bukan ahli

saksikanlah kehancuran
Reply

Use magic Report

Post time 13-6-2021 01:40 AM From the mobile phone | Show all posts
dizekni replied at 13-6-2021 01:31 AM
Apabila amanah diserah kepada yang bukan ahli

saksikanlah kehancuran

Betul tu setuju banget:
- Menteri Sop Umno - gagal Mara Digital
- menteri vaksin Umno - tingkat 4
- menteri covid Umno - air suam

Memang hancoq lar kan ....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list