Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
Medal khas "Senior Forumer" untuk yang daftar CARI dari tahun 2001 hingga 2010 sahaja. Untuk tebus, sila klik disini
8675
View
84
Reply

[VIDEO] Azwan Ali Naik Berang Dengan 'JAHLOP' penjarakan dia!!!!

[Copy link]

Author: piao       Show all posts   Read mode

Author
Post time 18-5-2021 07:08 PM | Show all posts |Read mode
Edited by piao at 18-5-2021 07:11 PM

'Saya nak dia dipenjarakan' - Azwan Ali





Kuala Lumpur: Pengacara dan selebriti kontroversi, Azwan Ali meminta kerajaan bertindak tegas memenjarakan Neelofa atas kesalahan berulang kerana pelanggaran prosedur operasi standard (SOP) ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksanakan untuk memerangi Covid-19.

   Ia berikutan tular di media sosial video selebriti popular itu meraikan Aidilfitri bersama keluarganya biarpun mereka tinggal berasingan.

   Azwan berkata, dia lantang mengecam Neelofa atas tanggungjawabnya sebagai rakyat Malaysia.

   "Ini bukan soal selebriti tegur sesama selebriti. Jangan tanya apa dosa Neelofa kepada saya. Tanya dia, apa yang dia buat Diva AA (Azwan) marahkan dia sangat?

   "Dia antara selebriti yang sering dikecam teruk oleh Diva AA. Tanya pada dia, apa dosanya yang saya dendam sampai mati? Itu persoalan yang perlu, dia jawab.

  


"Kecaman yang berlaku sekarang bukan kerana soal selebriti. Ini soal undang-undang, soal negara yang bermaruah," katanya kepada Harian Metro.

   Azwan juga beranggapan kerajaan bertindak pilih kasih dalam menjatuhkan hukuman terhadap rakyatnya.

   "Orang ini boleh dan orang itu tak boleh. Undang-undang apa namanya? Saya antara rakyat yang akan habis-habisan bercakap berkenaan undang-undang.



  "Kalau Diva AA (saya) buat salah, laju sahaja masing-masing menggelupur buat laporan polis, suruh tangkap saya dan masukkan dalam penjara. Esoknya, terus naik turun mahkamah.

   "Kenapa apabila Neelofa, diabaikan begitu saja. Apa hebatnya dia? Apa sumbangan dia pada negara dari segi industri hiburan?," katanya.

   Pengacara berpengelaman ini mempersoalkan apa sumbangan besar Neelofa yang boleh dibanggakan.

   "Setakat jadi pengacara program MeleTop, apalah sangat. Ini saya buat Juara Lagu, hasilkan drama Lontong dan buat macam-macam karya, sekejap saja kena tangkap dan didakwa di mahkamah.

   "Neelofa boleh pula terlepas. Jangan bagi rakyat bertambah marah. Malaysia sekarang diambang kehancuran, kenapa biarkan perkara ini berlaku?," katanya.

    Azwan mendakwa tindakan penguatkuasaan yang lemah membuatkan dia memberontak dalam perkara ini.

   "Saya adalah orang pertama yang nak dia dipenjarakan. Saya tak perlukan sokongan ramai dalam perkara ini. Ia adalah pendirian saya sebagai rakyat marhain.

   "Saya rakyat yang ada hak di sisi perlembagaan persekutuan. Dah ada undang-undang berkenaan akta penyakit berjangkit, kenapa tak dilaksana atau dikuatkuasakan?

   "Menteri sendiri yang kata tiada pilih kasih atau kompromi terhadap mereka yang langgar peraturan. Neelofa juga dah banyak kali buat hal sekali gus dia ego dan keras kepala," katanya.

  Terbaharu, Neelofa dan ahli keluarganya ini menimbulkan suasana bengang di kalangan warganet yang rata-rata sanggup berkorban tidak mengunjungi ibubapa dan sanak saudara serta menziarah kubur bagi mengekang dan memutuskan rantaian Covid-19.

Sumber: Metro

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Author
 Author| Post time 18-5-2021 07:08 PM | Show all posts

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-5-2021 07:12 PM | Show all posts
terus terang lah! aku pun dah muntah dengan ''KARTEL KLATE'' ni... Allah dah bagi ko kesenangan wang ringgit, kau plak buat SEWENANG-WENANGNYA!
Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2021 07:23 PM From the mobile phone | Show all posts
{:1
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 18-5-2021 07:24 PM | Show all posts
NAH KAU!




Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2021 07:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Kat mana rumah diva aa rega sejuta ni. Klcc view ya. Nampak mcm biasa2 je kikiki. Jangan maki kaka bed plak.
Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2021 08:07 PM | Show all posts
bedahmenjuyah replied at 18-5-2021 07:41 PM
Kat mana rumah diva aa rega sejuta ni. Klcc view ya. Nampak mcm biasa2 je kikiki. Jangan maki kaka b ...

Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2021 08:08 PM | Show all posts
bedahmenjuyah replied at 18-5-2021 07:41 PM
Kat mana rumah diva aa rega sejuta ni. Klcc view ya. Nampak mcm biasa2 je kikiki. Jangan maki kaka b ...

Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2021 08:09 PM | Show all posts
bedahmenjuyah replied at 18-5-2021 07:41 PM
Kat mana rumah diva aa rega sejuta ni. Klcc view ya. Nampak mcm biasa2 je kikiki. Jangan maki kaka b ...

Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2021 08:11 PM From the mobile phone | Show all posts
abg ko pun patut kena saman tak?
Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2021 08:12 PM | Show all posts
bedahmenjuyah replied at 18-5-2021 07:41 PM
Kat mana rumah diva aa rega sejuta ni. Klcc view ya. Nampak mcm biasa2 je kikiki. Jangan maki kaka b ...

Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2021 08:28 PM From the mobile phone | Show all posts
user.name replied at 18-5-2021 08:07 PM

Oh kayanya diva aa. Tahniah. Tp setau iols takde rega kondo sejuta kalau kat area klcc. Iols bukan dengki tau. Cerita je.
Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2021 08:30 PM From the mobile phone | Show all posts
irvene replied at 18-5-2021 08:11 PM
abg ko pun patut kena saman tak?

Abg dia puas dia maki.tak caya gi tgk kt twitter..hari2 kot dia maki
Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2021 08:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Btol la tu...setuju sgt....tp nmpknya dlm mimpi ja la ya..polis pon dah bekap jahclan ni
Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2021 08:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Royanan diva bakalan di pandang sepi.
Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2021 08:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Alahai sempit eh rumah rega sejuta. Apahal dia bebel duk ngadap view yg sama. Tunjukla view KLCC seperti dicanang tuhhh.
Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2021 09:04 PM | Show all posts
jahlop dibayar utk menjadi badut penghibur raykat dikala pandemik
Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2021 09:06 PM | Show all posts
ada juga guna diva aa ni yer
Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2021 09:07 PM | Show all posts
naina replied at 18-5-2021 08:52 PM
Alahai sempit eh rumah rega sejuta. Apahal dia bebel duk ngadap view yg sama. Tunjukla view KLCC sep ...

Mmg nampak KLCC nya,
tapi jauh bebeno,
x mcm rumah ND....
Reply

Use magic Report

Post time 18-5-2021 09:23 PM | Show all posts
kau sekolah tak?
kau sekolah tak?

apoooo....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2021 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list